marți, 29 martie 2011

Mihai şi Sandu Vakulovski & fraţii Jderi


Am fost cu familia la dubla lansare a fraţilor Vakulovski. Cei mai celebri fraţi din literatura română, după fraţii Jderi (Dan Mihuţ). Lansarea a avut loc La Scena chiar pe 27 martie. Data s-a potrivit de minune.
La drept vorbind, atât ei, cât şi eu am făcut deja unirea. (Până şi Vasile Ernu a făcut-o) Eu am şi fructificat-o.

Cosmin Perţa mi-a adus cartea promisă de Mihai, pe care autorul ne-a dat un autograf, of course.


Am citit din ea ieri şi azi în drum spre serviciu şi înapoi,  vreo oră pe scară, că mi-am uitat cheile la serviciu şi a trebuit să aştept până vine vreun neam să-mi deschidă uşa raiului. Am citit cu bucurie şi plăcere. Pentru mine chiar a avut o "funcţie farmaceutică". Cartea e scrisă cu drag şi asta se simte. E scrisă omeneşte, aş zice. O să spun mai multe, după ce o termin.

Am înregistrat câteva filmueleţe, inclusiv o pledoarie a lui LIS pentru literatura română din Basarabia.



Postez aici unul dintre ele, mai de atmosferă. Pe celelalte le voi posta mâine.




p.s.
Şi apropo, Vasile, în România era deja, pe vremea aia, si orchestră simfonică:D (fondată în 1868 Societatea Filarmonică Română a avut drept scop organizarea unei orchestre simfonice permanente) aşa că ne nado, ne sîpy mne soly na ranu...:))

p.p.s Vinul cred că a fost adus de Sandu de la Antoneşti.

6 comentarii:

  1. diana eu ce vorbsc si tu ce intelegi... (sintagma e: esti ca o orkestra romaneasca)... ba tocmai ca eu pun sare pe rana... orkestra simfoncia romneasca de la incept de sec 20 nu putea fi ceva de referinta la petersburg. e vorba de "tiganshina", un anumit tip de muzica lautareasca de kabac... sorry dar lucrez la documentele astea de 1 an de zile cu oameni foarte documentati... si in definitiv e vorba de o formulare a lui Mandesltam care trimte in cu totul alta directie.. iar tu vii cu patriotisme ... da romanii cinta de pe vreem agetodacilor.. si ???
    v.e.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu aşa am auzit că ai zis tu că noi nu aveam de unde atunci, în 1916...tralalala...orchestră simfonică. dar nu asta mă doare neapărat.

    pe mine mă enervează că la tine totul ce e românesc e rău, e ţiganşcina, cum zici tu, iar tot ce e rusesc e supercultură. vreau să găsesc şi eu undeva ceva de bine scris-spus-zis de tine despre români şi cultura română:))pe daci să-i lăsam deocamdată.:))nu că am eu ceva împotriva culturii ruse, ba chiar din contră!
    pur şi simplu cred că eu am fost prea marcată de complexul ăsta ce ni s-a tot cultivat, cu fratele mai mare, care e mai cultivat, mai deştept, mai inteligent, mai talentat, are mai multă cultură etc. poate pe tine te-a afectat mai puţin chestia asta şi tu priveşti mai detaşat lucrurile, cine ştie. mie însă nu îmi place şi nu vreau să mă simt inferioară lor, când vine vorba de cultura română.:D ucideţi-mă pentru asta:D

    RăspundețiȘtergere
  3. diana
    exagerezi.. daca totul era rau si nu ma identifam cu locul, demul eram in alte zari.. doar ca rolul meu este sa fiu critic. eu nu denigrez ci pun la indoiala ... sint critic pentru ca imi pasa... deci sintem pe aceasi baricata hihi...
    v.e

    RăspundețiȘtergere
  4. ce frumos e să ajungi la un numitor comun:D

    RăspundețiȘtergere